Kletve na “srpske unijate”

Foto: www.vecernji.hr

Beogradski portal Borba za veru, od 17. veljače ove godine, donosi ovaj članak na srpskom jeziku i ćirilici:
“Na skupštini ‘Srpskog narodnog vijeća’, održanoj u Zagrebu 13. februara 2018., mitropolit zagrebačko-ljubljanski, papofil i hrvatofil Porfirije, nanio je gnusnu uvredu srpskom narodu i svim srpskim Mučenicima i Novomučenicima postradalim od ustaških i neoustaških koljača, slugenjarski izjavivši da su srbi i hrvati jedan narod. Tim povodom ponavljamo kletvu na unijate u SPC, koju smo izrekli u aprilu 2015. godine, kada je Porfirijev duhovni otac, episkop bački Irinej Bulović, u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu izjavio da ‘…Mi sve svoje duhovne i telesne pretke vidimo kao članove jednog sabornog, sveobuhvatnog Tela Crkve, s kojima ćemo, sabrani oko Jedinoga Spasitelja u Nebeskom Jerusalimu, verujemo i molimo se za to, živeti i gledati se u večnosti, ne manje realno nego danas, pod divnim svodovima ovoga hrama kulture, gledamo jedni druge’.
Bulovićevoj želji da u večnosti bude tamo gde su preci današnjih podanika Kolinde i ekipe, tada se pridružio i njegov duhovni sin Porfirije dodavši ‘da smo smogli snage da iza sebe ostavimo događaje iz ne tako slavne prošlosti’.
Dakle, Porfiriju Periću i svim srpskim unijatima, u ime naroda srpskoga i potomaka ustaških žrtava, poručujemo, sasvim svesno, jasno i glasno:
da bog da bili u večnom životu sa alojzijem stepincem i svima njegovima ako se javno ne pokajete za sve izjave i postupke kojima ste uvredili srpske novomučenike!
I da ponovimo:
da bog da se pokajali za sve sablazni kojima ste izložili narod novomučenika za krst časni i slobodu zlatnu, a ako se ne pokajete, da bog da bili u večnosti sa stepincem i svima njegovima!
I treći put:
da bog da u večnosti gledali stepinca ako se javno ne pokajete za reči i dela kojima ste uvredili sedamsto hiljada srpskih žrtava ubijenih zbog vernosti bogu i božijoj pravdi, kojima treba da se molite za svoje progledanje i povratak hristu!
Ova prva kletva “da bog da bili u večnom životu sa alojzijem stepincem” nije uopće kletva nego zaziv vječne sreće, blaženstva i blagoslova. Jer sintagma “vječni život” u Bibliji uvijek se navodi kao suprotnost sramoti, nepravdi i smrti. Evo nekoliko primjera: “Tada će se probuditi mnogi koji snivaju u prahu zemljinu; jedni za vječni život, drugi za sramotu, za vječnu gadost” (Dn 12,2). “Tko vjeruje u Sina, ima vječni život; a tko neće da vjeruje u Sina, neće vidjeti života; gnjev Božji ostaje na njemu”, govori Gospodin (Iv 3,36); “Žetelac već prima plaću, sabire plod za vječni život” (Iv 4,36); “Bij dobar boj vjere, osvoji vječni život na koji si pozvan”, poručuje apostol Pavao učeniku Timoteju (1 Tim 6,12) “…ščekujući milosrđe Gospodina našega Isusa Krista za vječni život” (Jd 21). Katolička je Crkva 1998. službeno i neopozivo proglasila da je Alojzije Stepinac u vječnom životu, da uživa blaženstvo “vječnoga života” u Bogu, da je osvojio “vječni život” po herojskom mučeništvu. Stoga je čudesno to da se Borba za veru ovako ekumenski slaže s Katoličkom Crkvom o blaženom Alojziju Stepincu u vječnome životu. A ako ne misli tako i ne slaže se, onda ona ne zna ni Bibliju ni što je to “vječni život”. Ni koja je razlika između “večnoga života” i puke prazne i porazne “večnosti” bez Boga!
Inače, niti su episkopi Porfirije i Irinej srpski unijati, niti Borba za veru može znati da su predci današnjih podanika Kolinde i ekipe u neživotnoj “večnosti”, niti uopće odgovara istini da je sedamsto tisuća srpskih žrtava ubijeno zbog vjernosti Bogu i Božjoj pravdi, niti išta znače ovakve nekršćanske kletve, osobito u ova svoja druga dva zaziva, osim što razotkrivaju namisli ljudskih srdaca (usp. Lk 2,35). Može li Borba za veru pretpostaviti da Bog ne uslišava ovakve besmislene kletve? Kako se ne boji Boga da se ovakva kletva, izrečena “u ime srpskog naroda”, i to “svjesno, jasno i glasno”, ne pretvori u pravi boomerang?
Dao Bog da jednoga dana svi, sabrani oko Jedinoga Spasitelja u Nebeskom Jeruzalemu – vjerujemo i molimo se za to – živimo i gledamo se u vječnosti, kako to biblijski i vjernički reče episkop Irinej.