Kardinal Ouellet – kontroverzije oko ‘Amoris laetitia’ razumljive, ali potencijalno plodne

Foto: http://images.lpcdn.ca

Kardinal Marc Ouellet, pročelnik Zbora za biskupe,  rekao je da misli kako su kontroverzije oko Papine podstinodske apostolske pobudnice Amoris laetitia „razumljive“, ali je napomenuo kako bi to moglo dovesti do „plodne“ rasprave.

Govoreći na godišnjem skupu Kolumbovih vitezova u Torontu, kanadski je kardinal izrazio zahvalnost na Papinoj pobudnici, napomenuvši da je to dokument koji se isplati više puta pročitati, ističući osobito četvrto poglavlje koje govori o ljubavi – prenio je Catholic Herald.

Kardinal se osvrnuo i na osmo poglavlje, koje je izazvalo snažne rasprave, osobito po pitanju sakramenata za rastavljene i civilno ponovno vjenčane. Napomenuo je da to poglavlje treba tumačiti uz pomoć „pomnog i otvorenog razlučivanja“ sa strane svećenika i biskupa u vidu „ljudi kojima je potrebna ljubav i milosrđe“. Rekao je da smatra kakoAmoris laetitia ne predlaže promjenu doktrine nego „novi pastoralni pristup, koji je strpljiviji i poštuje drugoga, koji je više dijaloški i milosrdan“.

Nedavno je skupina od 45 uglednih teologa predala pismo kardinalskome zboru, moleći ih da od Pape zatraže pojašnjenje više izjava iz postsinodske pobudnice, uglavnom iz osmoga poglavlja. Pismo i teološka kritika koje su predali dekanu kardinalskoga zbora bili su namijenjeni samo za kardinale i patrijarhe istočnih katoličkih Crkvi kao Papine savjetnike, ali je oboje nedavno procurilo u javnost. Dr. Joseph Shaw, glasnogovornik te skupine, rekao je da su bili zabrinuti zato što bi katolici mogli shvatiti neke dijelove pobudnice na način koji je protivan nauku vjere.

Rješenje za tu opasnost je autoritativna i konačna izjava u kojoj bi Sveti Otac pojasnio da su takva shvaćanja neprihvatljiva za katolike i da ih Amoris laetitia ne predlaže kao učiteljski nauk – objasnio je Shaw. Kritika koju su uručili kardinalima sadržava 19 izjava iz Papine pobudnice i objašnjenje kako se mogu tumačiti kao protivne vjeri – tumačenje koje stoga valja osuditi, uključujući i tvrdnju da rastavljeni i civilno ponovno vjenčani katolici mogu primiti pričest, čak i ako ne žive u uzdržljivosti.

Teološke osude u kritici „su isključivo doktrinarne i nisu pravne naravi, budući da potpisnici ne tvrde da posjeduju autoritet koji je potreban za nametanje pravne osude. Ne sumnjaju u osobnu vjeru pape Franje te ne tvrde da on pristaje uz osuđene iskaze“ – naglasio je glasnogovornik skupine.

Izvor: Crkva na kamenu/RV